Grannsamverkan!

Vi har just ätit middag. Sen kommer sötsugen, den där längtan efter efterätt. Jag går igenom skåpen, men ingenting av värde. Försöker muta sambon att promenera och köpa choklad, men ingen respons. Det blir en slät kopp kaffe ( som desutom tillagats i press för att filtren är slut och därför smakar bajs) och jag känner hur pmsen stegvis ökar för varje sockerlös minut som går.

Då får jag ett sms. Världens bästa grannar jag lekt påskhare. Vi får leta lite, och tanterna stirrade argt på oss bakom sina gardiner, men till sist hittade vi det. Och haleluja min kväll är räddad.






Färgkoordinerat godis i bingolottomuggar. Det är grannsamverkan när den fungerar som allra bäst!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Min telepatiska förmåga är till stor hjälp vid sådana här tillfällen.

2012-04-12 @ 12:07:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0