nu!

Det var varit motigt ett tag nu. Det är läskigt när tryggheten som heter skolan liksom rycks bort och man står där, vuxen, färdigutbildad och tom. Det verkar som de runt omkring vet var de ska, de får jobb, säger upp sina lägenheter och firar. Själv känner jag mig lite vilsen. Tänk om jag valt fel, tänk om jag inte vill det här. Tacka vet jag sambon som utgör en fast punkt i min tillvaro som jag kan klamra mig fast vid.

Men så! Idag dök det upp, drömjobbet. Det pirrar i magen. Jag vill! Jag vill! Jag kan. Givetvis, allting har ju pekat mot det här, sen den där praktiken på gymnasiet när jag kom hem efter tre 12 timmarsdagar och var säker. Det här vill jag göra. Och även om jag inte skulle få det så tror jag jag har bestämt mig. Jag är nog rätt ute trots allt.

Önska mig alla lycka till i världen nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0